Saturday, 10 October 2015

BARAKA HABATUS SAUDA

BARAKA Habbatus Sauda – Apa yang anda perlu Tahu?

Baraka habbatus sauda adalah extract minyak dari bijian habbatus sauda  yg paling berkualiti di mesir . Sejak ribuan tahun dahulu, Nigella Sativa  atau  nama umumnya jintan hitam atau lebih dikenali sebagai Habbatus-Sauda, mempunyai ciri perubatan yang dapat meningkatkan sistem ketahanan tubuh. Ia juga dapat mengatasi kepenatan dari aktiviti harian anda.
Diriwayatkan dari Aisyah ra, beliau mendengar Rasulullah saw bersabda:
“Sesungguhnya Al-Habbatus Sauda’ boleh menyembuh segala penyakit kecuali Al-Sam”. Aku bertanya. “Apakah Al-Sam itu? Baginda menjawab, “Al-Sam itu ialah maut”
Riwayat Imam Bukhari.




Kelebihan Baraka Habbatus Sauda yang diakui berkesan oleh pengguna

Memberi Tenaga 

Memberi tenaga dan kecergasan , Mengatasi masalah  Keletihan,  Kurang tenaga, Cepat Letih dan  Mudah Mengantuk

Meningkatkan IMUNISASI dan Ketahanan Tubuh Badan 
Menguatkan daya tahan tubuh badan dan Mengelakkan dari mudah Demam, Batuk dan Selsema,   Membantu melawan penyakit,  Meningkatkan sel pembunuh penyakit, Melawan  kanser, Membantu menyembuhkan penyakit berkenaan ketahanan badan,

Dermatology / Sakit Kulit 

Menyembuhkan Penyakit kulit ,Menyembuhkan Eczema (radang kulit) , Dermatitis , Psoriasis dan
Mengurangkan Bengkak dan Radang, arthritis (bengkak sendi)

Saluran Pernafasan, Asthma, Pneumonia
Membantu menyembuhkan Asthma, Radang Paru Paru , penyakit Penat dan Lelah . Membantu melawan jangkitan kuman pada paru paru , Melegakan saluran pernafasan yang membengkak

Alahan / Allergy

Mencegah cetusan histamine (punca alahan) dalam badan, sangat sesuai untuk mereka yang mempunyai alahan kepada makanan ( makanan laut dan lain lain ) . Ia juga sesuai untuk pesakit atau pengguna yang alahan kulit  dan juga asthma

Anti Bakteria

Menguatkan ketahanan tubuh badan dan Mengelakkan dari pebagai jenis jangkitan  termasuk E-coli, V cholera dan shigella, mengubati cirit birit, sesuai untuk kesihatan dalam perut dan usus, mengatasi masalah tonsil yang mudah bengkak serta di jangkiti kuman

Anti Arthritis / Sakit Sendi & Saraf 

Mengatasi masalah sakit sendi , bengkak pergelangan sendi , sakit belakang , serta mengurangkan keradangan sendi serta saraf / urat 

Penyakit Wanita / Gynaecology 

Membantu mengatasi masalah berkaitan peranakkan wanita , membantu menyeimbangkan hormon dalam tubuh wanita ,  Membetulkan putaran haid, Memperbanyakkan Susu ibu, Sangat Sesuai Untuk ibu yang menyusu,  meningkatkan kesuburan

Merawat Saluran Perkumuhan / Saluran kencing 

Merawat jangkitan pundi kencing, melawaskan perkumuhan, Menncegah pembentukkan batu karang

Anti Parasit

Membunuh cacing dalam perut, juga sangat sesuai untuk kanak-kanak

Meningkatkan Daya Ingatan

Mempunyai asid omega 6 dan asid omega 3 yang baik untuk otak dan kecerdasan

Merawat Tenaga Batin

Impotensi, meningkatkan tenaga seksual (untuk lelaki dan wanita) . meningkatkan daya tahan ketika hubungan suami isteri ,  mengeratkan hubungan suami isteri  dan amat berkesan mengatasi masalah
ejakulasi pra matang

Mengecutkan KETUMBUHAN (Anti – Tumor)

Sesuai untuk mereka yang mempunyai ketumbuhan, kanser, tumor dan lain-lain.

Mengawal Kolestrol dan Kadar GULA dalam darah

megawal penyakit kencing manis dan amat berkesan menghindari komplikasi kencing manis Seperti suplemen lain, habbatus sauda harus diamalkan secara berterusan dalam kehidupan seharian untuk anda mendapatkan kesan yang optimum.

MANFAAT yang terbukti kepada kesihatan anda

DAPATKAN DENGAN HARGA YANG SANGAT BERPATUTAN HANYA 

>>>>  RM 10 SEKOTAK 

DISKAUN SEHINGGA RM8 SEKOTAK 

UNTUK BELIAN BORONG 

HARGA ISITMEWA TERENDAH DI PASARAN MALAYSIA  UNTUK BELIAN BORONG    

PERKHIDMATAN DROPSHIP DI SEDIAKAN 

STOK TERBARU DI PASARAN 


kepada yang berminat hubungi sy      
call / msg / whatsapp  :017 422 6027 AHMAD KAMAL ARIF   

(harga istimewa terendah di malaysia  rm ??? utk belian borong,hubungi sy utk harga borong)

STOK TERHAD, DAPATKAN SEGERA !

CALL / SMS / WHATSAPP 017 422 6027


PENGEDAR DI PERLUKAN HUBUNGI 0174226027 


Friday, 9 October 2015

APA KATA MEREKA ...

APA KATA PAKAR PAKAR KITA 


persoalan yang ditimbulkan oleh Ustaz Kazim Elias adalah umat islam perlu mengamalkan habbatus sauda, sunnah yang terbukti keberkesanannya






 "  REMARKABLE HEALING POWER  "   -   JOHN GRAY     ( penulis buku terkenal yang bertajuk ” Men Are from Mars, Women Are from Venus )




"  SEED OF BLESSING "  -  DR DREW





STOK TERHAD, DAPATKAN SEGERA !


CALL / SMS / WHATSAPP 017 422 6027


PENGEDAR DI PERLUKAN HUBUNGI 0174226027

Thursday, 8 October 2015

TESTIMONI PELANGGAN


BERIKUT TESTIMONI PENGGUNA BARAKA HABBATUS SAUDA



disclaimer : all the results and testimonies may be vary between people and there is no permanant result for these customers 



       1. Pn Rahayu, Kelana Jaya, 33 tahun :
Saya mengalami masalah tumit kaki sering merekah semenjak sebelum berkahwin lagi. Saya juga sering mengantuk di siang hari kerana tidak mendapat tidur yang berkualiti disebabkan menjaga anak sulung yang menghidap Ekzema. Alhamdulillah, setelah mengamalkan pengambilan Habbatus-Sauda Baraka 1 biji setiap pagi secara konsisten selama beberapa bulan, tumit kaki saya tidak merekah lagi & kembali licin seperti asal. Saya tidak perlu menyapu krim. Saya juga berasa segar & tidak mudah mengantuk di siang hari walaupun sering tidur lewat malam. Sembelit juga telah tiada. Pembuangan air besar & kecil semakin lawas. Syukur...

       2. Pn Fatimah :
Pembuangan air besar lawas, keluar lemak-lemak, badan terasa ringan, sakit sendi di lutut & kebas-kebas di kaki pun dah kurang. Dah 2 minggu makan Habbatus-Sauda Baraka ni, berat badan dah turun 3 kg. Perut terasa lembut, dulu keras je perut tu. Rambut pun dah kurang gugur.

       3. Pn Nurul :
Sebelum ini saya tergelincir di tepi mesin basuh. Terasa sangat sakit di tulang sendi lutut walaupun telah ke klinik untuk dapatkan rawatan yang menggunakan krim yang sejuk itu. Hampir 6 bulan saya tahan sakit, tidak tahu nak buat macamana. Jika saya nak bersukan pun tidak boleh nak melompat walaupun sedikit. Setelah saya mengamalkan Habbatus-Sauda Baraka ini tidak sampai sebulan, sakit lutut saya pun hilang sepenuhnya. Sakit kepala pun dah ok. Pembuangan air besar pun lawas. Memang berkesanlah Habbatus-Sauda Baraka ini.

       4. Pn Zurina, Cheras, 34 tahun :
Saya selalu letih-letih badan terutama selepas bekerja seharian dalam aircond. Ini menyebabkan saya mahu tidur sahaja bila sampai di rumah. Alhamdulillah, sejak mengambil Habbatus-Sauda Baraka 2 biji pagi & 2 biji malam masalah saya sudah tiada. Saya berasa segar & tidak mudah mengantuk.

       5. Pn Sal, Melawati, 29 tahun :
Saya mengalami masalah kitaran haid yang tidak teratur (hampir 2 bulan baru haid). Setelah mengambil Habbatus-Sauda Baraka saya terus datang haid seperti biasa (sebulan sekali). Paling mengejutkan ialah saya juga sering "bersemangat" untuk bersama dengan suami. Kini suami saya juga mengamalkan Habbatus-Sauda Baraka.

       6. En Razidin, Serdang, 7 tahun (Anak) :
Masalah kembung perut & cacing anak lelaki saya yang berusia 7 tahun sudah sembuh kerana Habbatus-Sauda. Saya memberinya sebiji sehari kapsul minyak Baraka.

       7. Cik Azlina, Klang, 25 tahun :
Saya mengalami alahan yang teruk kerana makanan laut. Tangan saya akan membengkak, mengelupas & menanah & ini amat tidak selesa & memalukan. Namun saya akhirnya sembuh setelah mengamalkan Habbatus-Sauda. Kini saya boleh menikmati makanan laut kegemaran saya. Syaratnya, ambil 2 biji Habbatus-Sauda setengah jam sebelum makan makanan laut (untuk mengaktifkan fungsi anti-histamin Habbatus-Sauda).

       8. En Muhamad, Kuala Selangor, 45 tahun :
Saya berpuas hati ianya memberi saya tenaga yang bagus untuk hubungan dengan isteri.

       9. En Azli, Ampang, 28 tahun :
Saya mudah demam & menghidap sinus (hidung sensitif). Setelah mengamalkan Habbatus-Sauda selama 3 bulan, saya tidak pernah lagi didatangi demam atau selesema seperti dahulu (setiap bulan sakit).

       10. Zam :
As Salam. Saya nak berkongsi sedikit tentang Habbatus-Sauda ini. Dahulu saya mengalami masalah kahak yang banyak. Ada member syorkan Habbatus-Sauda ini pada saya. Saya cubalah sebotol. Lama-kelamaan kahak saya tiada lagi. Alhamdulillah...

       11. ZZzz :
Assalammualaikum. Saya ingin berkongsi pengalaman. 5 bulan lepas, saya disahkan fibroid akibat kedatangan haid yang di luar waktu normal. Setelah berjumpa dengan doktor pakar, saya mula mencari makanan kesihatan yang asli yang boleh mengawal hormon saya (fibroid berkaitan dengan hormon) & saya terbaca berkenaan Habbatus-Sauda. Alhamdulillah setelah mengamalkan softgel Habbatus-Sauda Baraka yang dibeli di xxxxx, haid saya telah normal & saya sihat. Setelah beberapa kali mendapat tanda-tanda ingin selesema & batuk, tetapi tanda-tanda tersebut hilang begitu sahaja. Alhamdulillah. Untuk makluman, pada awal pengambilan memang saya mendapat simptom-simptom yang kurang selesa. Setelah beberapa hari pengambilan, simptom beransur hilang.

       12. Anamuna :
Assalammualaikum. Saya juga ingin berkongsi manfaat yang sangat besar kepada kesihatan saya tentang Habbatus-Sauda ini.

a) Kesan Detox :
Pada saya, Habbatus-Sauda ini memulihkan sistem pencernaan. Ia bertindak detox. Selepas 3 hari mengambilnya dalam bentuk minyak sebanyak 2 camca teh pagi & 2 camca teh malam, saya dapati angin lama yang tersimpan dalam usus telah keluar. Najis-najis lama yang hitam juga telah keluar. Kemudiannya najis saya menjadi kuning bersih seperti najis bayi. Saya sangat gembira dengan perkembangan ini. Tanpa perlu saya membeli bakteria baik dari farmasi untuk mendapatkan hasil yang sama. Harga Habbatus-Sauda juga sangat murah jika dibandingkan dengan pemakanan detox yang lain di farmasi. Malah ianya selamat & halal serta dapat pahala sebab ikut sunnah.

b) Imuniti Bertambah :
Apabila sistem pencernaan telah pulih, najis-najis & kotoran terlonggok dalam usus telah dikeluarkan. Hasilnya usus akan bertindak dengan efisien & dapat menyerap segala gizi/zat-zat yang diambil dari pemakanan seharian dengan lebih tinggi. Maka, badan akan mendapat zat yang cukup. Badan juga akan membina sistem imun melawan sebarang jangkitan/melawan penyakit. Semua ini adalah hasil dari usus yang sihat. Apatah lagi jika diambil bersama madu. Madu bertindak sebagai booster terhadap mana-mana herba untuk bertindak kerana ia mempunyai sejenis zat kalau tidak silap saya potassium yang membantu menyerap zat-zat lain dengan lebih baik. Malah madu itu sendiri mempunyai pelbagai zat yang membantu tubuh mendapat gizi yang cukup bagi membentuk sistem imun & menyembuhkan penyakit.

c) Zat-zat Lain Dalam Habbatus-Sauda :
Selain memperbaiki sistem pencernaan, Habbatus-Sauda juga telah terkenal dengan pelbagai zat lain yang sangat bermanfaat. Saya kini tidak mengantuk lagi, kerja semakin mudah untuk fokus, berat badan turun, jarang demam/batuk/selesema walaupun orang sekeliling mengalaminya. Alhamdulillah.

d) Beri Pada Anak :
Secara peribadi, saya juga letakkan setitis/2 titis minyak Habbatus-Sauda ke dalam botol susu anak-anak saya yang berusia 2 tahun & 4 tahun. Alhamdulillah, angin keluar & najisnya menjadi lembut.

e) Habbatus-Sauda Bentuk Serbuk :
Saya juga pernah mengambil Habbatus-Sauda dalam bentuk serbuk. Kesannya lambat sedikit berbanding bentuk minyak. Jika angin banyak dalam perut, kalau mengambil Habbatus-Sauda dalam bentuk minyak kesannya sangat cepat atau hampir serta-merta angin keluar lebih kurang 5-30 minit akan nampak kesan angin keluar. Tetapi jika bentuk serbuk mengambil masa 5-7 jam baru angin keluar. Pada permulaannya, saya mengalami sedikit sembelit jika mengambil Habbatus-Sauda dalam bentuk serbuk. Tetapi akan pulih setelah seminggu pengambilan serbuk Habbatus-Sauda. Bagaimanapun, jika mengambil dalam bentuk minyak, tiada masalah ini langsung pada peringkat awal. Terus sahaja proses penyembuhan boleh nampak. Apa yang saya nampak, ia memperbaiki sistem pencernaan saya yang membawa kesan kepada kesihatan tubuh. Terlalu banyak kelebihan Habbatus-Sauda ini. Apatah lagi jika digabungkan dengan madu asli, minyak zaitun & minyak kelapa dara. Kalau tiada sakit sekalipun, cubalah amalkan. Niatkan kerana mengikut apa yang Rasulullah cakap. Pasti berkat.

       13. Ida :
As Salam. Saja nak berkongsi pengalaman kesan dari pengambilan Habbatus-Sauda. Sebelum ini saya ada masalah kesihatan. Selalu demam, sakit tekak yang berterusan akibat tonsil, sukar tidur disebabkan stress kerja & degup jantung yang kadang-kadang tidak menentu. Tetapi setelah mengamalkan Habbatus-Sauda selama lebih kurang 4-5 bulan, kesihatan bertambah baik, imuniti badan bertambah kuat & jarang sekali demam & yang paling menggembirakan saya dapat tidur dengan nyenyak setiap malam. Syukur alhamdulillah. Tapi sekarang saya berhenti dari mengambilnya sebab tengah pregnant & bercadang untuk sambung makan selepas bersalin. Memang sangat berbaloi dengan harga yang murah tetapi menjamin kesihatan yang baik.

       14. Nora :
As Salam. Saya Nora dari Muadzam. 2 bulan sebelum ini, saya mengalami alahan yang teruk. Muka bengkak-bengkak, gatal & merah-merah jika saya termakan sebarang makanan laut yang tidak segar, ayam, telur, ikan bilis & ikan tongkol. Saya terpaksa bergantung kepada ubat penahan alergik untuk mengelakkannya daripada melarat. Saya juga telah mencuba bermacam-macam ubat yang ada di pasaran tetapi ianya hanya berkurang & bertahan untuk sementara sahaja sehinggalah saya terbaca artikel saudara di laman web ini. Saya mula mengambil minyak Habbatus-Sauda dalam minggu yang lepas & pada hari semalam saya menerima jemputan makan tengah hari dari teman sepejabat yang akan berpindah kerja ke UAE. Dalam jamuan tersebut, saya telah memakan seekor udang yang agak besar & alhamdulillah tiada sebarang kesan alergik yang timbul. Sehingga hari ini alergik saya belum datang menyerang walaupun saya memakan telur & ayam. Saya yakin saya sudah menjumpai penawarnya. Terima kasih saudara atas info yang amat berguna ini. Saya betul-betul rasa sangat bersyukur.

       15. Naz'izan :
Assalammualaikum. Anak saya bekas pesakit kanser & isteri saya bekas pesakit asma tegar. Alhamdulillah, kami sekeluarga telah menggunakan Habbatus-Sauda sejak anak saya disahkan mengalami penyakit kanser pada bulan May 2008. Manakala isteri saya telah sembuh sepenuhnya dari penyakit asma. Saya sendiri mengalami perubahan di rambut apabila uban di kepala semakin berkurangan. Kami sekeluarga mengamalkan dengan meminum 1 sudu pagi (sebelum sarapan) & 1 sudu malam madu lebah sebelum tidur & dicampurkan dengan beberapa titik minyak Habbatus-Sauda. Sehingga kini hasilnya memuaskan. Sumber madu boleh didapati di mana-mana kedai.

       16. An'Nahari bin Sarif (Kuala Kubu Bharu) :
Masalah keguguran rambut - Mengamalkan Habbatus-Sauda dalam masa 6 bulan. Alhamdulillah masalah dapat diatasi.

       17. En Izwan & Pn Mai (Putrajaya) :
Masalah resdung - Mengalami resdung yang sangat membimbangkan. Alhamdulillah, setelah mencuba produk minyak Habbatus-Sauda, sangat selesa sekarang.

       18. Abdul Latif Kamal (Sentul, KL) :
Masalah gout - Alhamdulillah setelah mengamalkan Habbatus-Sauda, kini tiada masalah.

       19. Pn Noraini (Kerling, Hulu Selangor) :
Masalah batuk berlarutan - Alhamdulillah setelah mengamalkan minyak Habbatus-Sauda serta sedikit madu yang telah dicadangkan oleh jiran saya, batuk anak saya semakin sembuh dalam masa 2 hari. Yang penting keyakinan kita kepada sabda Rasulullah s.a.w. akan penawar yang terdapat dalam Habbatus-Sauda ini.

       20. Ustaz Nazir :
Minyak Habbatus-Sauda memang berkesan sama ada untuk kegunaan dalaman atau luaran terutama anak-anak kecil. Yang penting kita mesti yakin dengan sabda Nabi s.a.w. adalah wahyu dari Allah s.w.t. Mulakan dengan Bismillah & Selawat. Insya Allah, berkesan.

       21. Hamba Allah (Puncak Alam) :
Saya telah menggunakan Habbatus-Sauda Softgel & minyak Habbatus-Sauda diurut pada alat kelamin. Alhamdulillah, memang berkesan untuk mereka yang sudah berumahtangga untuk merasai nikmat seperti umur semasa 17 tahun. Jangan lupa berikan juga kepada isteri anda amalkan Habbatus-Sauda. Insya Allah, sebagai tuntutan dalam agama juga. Untuk yang lemah tenaga syahwat kerana kepenatan bekerja sepanjang hari.

       22. Che Mamat :
Assalammualaikum. Saya seorang pengamal Habbatus-Sauda. Masalah saya sebelum ini, badan saya banyak angin. Faham-faham je la kan. Hampir setiap hari perut saya berangin. Nak buang angin tak boleh. Jadi nak makan tiada selera. Sebelum ini saya memang selalu minum air ENO halia. Tetapi hanya sementara. Lepas itu berangin balik. Alhamdulillah selepas terbaca dalam satu artikel di internet mengatakan bahawa Habbatus-Sauda dapat mengurangkan atau mengelakkan kembung perut kerana angin. Jadi saya cuba. Alhamdulillah, sekarang perut saya amat selesa & pembuangan angin lancar. Jadi selera makan saya bertambah. Saya amalkan minyak Habbatus-Sauda bersama madu.

       23. Nsahidah :
Saya mengalami alahan makanan selama hampir 10 tahun. Saya alah dengan protein haiwan terutama ayam & telur, ikan sardin/kembung & makanan laut termasuk ikan bilis. Saya terpaksa menjadi vegetarian sepenuhnya kerana jika saya termakan bahan-bahan tersebut, tangan & jari-jari saya membengkak, ruam kemerahan, gatal & bernanah. Saya tidak boleh memasak & mencuci. Menulis pun saya sukar kerana bila memegang pen luka-luka di tangan saya akan merekah & berdarah. Saya seorang guru sains. Jadi apabila saya mendemonstrasi eksperimen atau mengajar murid saya mereka pasti akan ngeri & menegur tangan saya yang hodoh. Lebih parah lagi bila kebanyakan makanan memang terdapat telur di dalamnya walaupun mayonis, kek/kuih basah & juga sayuran yang dijual di kantin dimasukkan kiub ayam/ikan bilis. Saya takut untuk mengambil anti-histamin dari farmasi bila membaca kesan sampingannya. Akhirnya saya menggunakan Habbatus-Sauda. Saya mengambilnya setengah jam sebelum makan kerana ia mengambil masa untuk hadam & mengeluarkan anti-histamin. Alhamdulillah, kini tangan saya sudah pulih & saya merasa sungguh bersyukur kepada Allah.

STOK TERHAD, DAPATKAN SEGERA !

CALL / SMS / WHATSAPP 017 422 6027


PENGEDAR DI PERLUKAN HUBUNGI 0174226027


Sunday, 4 October 2015

KHASIAT DAN MANFAAT HABBATUS SAUDA " BENEFIT OF BLACK SEEDs "


Khasiat Habbatus SaudaHabbatus Sauda adalah sejenis tumbuhan dallm bentuk rumput kecil, mempunyai batang yang tingginya lebih kurang setengah hasta, mengeluarkan bunga yang berwarna biru yang terdapat di dalamnya biji Habbatussauda. Tumbuhan ini terdapat di negara Arab dan dikenali dengan pelbagai nama seperti Habbatussauda(Mesir , Syam), dalam Bahasa Inggeris dipanggil Nigella Sativa atau Black Cumin. Produk mempunyai khasiat yang amat tinggi.

Mengandungi lebih drp 67 kandungan bahan aktif di dalamnya. Bahan-bahan ini dapat membantu menyembuhkan beberapa penyakit yang sering dihadapi oleh manusia. Hsauda ini ialah satu supplement/ubat yg membetulkan perjalanan sistem tubuh seseorang individu itu. Ianya akan membersihkan darah dan menjadikan individu itu lebih bertenaga dan sihat .


KAJIAN PERUBATAN

Sejak tahun 1959, lebih dari 200 kajian dihasilkan oleh universiti di peringkat antarabangsa dan artikel yang dikeluarkan oleh berbagai journal perubatan telah menunjukkan penemuan yang baik bagi menyokong khasiat tradisional Habbatus Sauda yang telah direkodkan semenjak 2tahun lalu. Berikut ialah sebahagian dari kajian dan artikel perubatan tentang Habbatus Sauda:-

Ibnu Sina- Habbatus Sauda merangsang tenaga dan membantu memulihkan kepenatan dan semangat. (Buku Ibnu Sina "Canon of Medicines")

Ibnu Qayyim- Habbtus Sauda berupaya memulihkan penyakit seperti batuk, "bronchitis", masalah perut, kecacingan, masalah kulit seperti jerawat, sakit senggugut dan haid, menambah susu badan wanita, menambah pengaliran air liur dan sebagainya. (Buku Ibnu Qayyim "Medicine of the Prophet")

Dr Ahmad Elkadi pula membuat kajian dan mendapati Habbatus sauda mempertingkatkan daya tahan sakit (immune system). Antara bahan-bahan kandungan Habbatus sauda ialah Fixed Oil (saturated dan unsaturated), Minyak-minyak Asas (sterol, thymohydroquinone, carvone, limonine, cymene), Alkaloids, Saponin dan Asid Amino.

Professor G. Rietmuller- Bahan ekstrak Habbatus Sauda menunjukkan kesan amat positif terhadap sistem immunisasi badan dan boleh digunakan sebagai "bio-regulator'. (Professor G. Rietmuller, Director of Institute of Immunology, University of Munich, Germany)

Dr. Ahmad El-Qadi (Islamabad, Pakistan) dan Dr. Usama Qandil (Florida, USA) mendapati pengambilan 1 gram Habbatus Sauda sebanyak dua kali sehari mempunyai kesan peningkatan yang mengagumkan terhadap fungsi immuniti badan. Penemuan ini dianggap penting untuk memungkinkan penggunaan Habbatus Sauda sebagai bahan peningkatan immuniti semula jadi badan untuk rawatan kanser, AIDS dan penyakit-penyakit yang lain berkaitan kekurangan immuniti badan.

Kajian oleh Dr. Haq terhadap sukarelawan pesakit AIDS di Department of Biological and Medical Research Centre, Rilyadh menunjukkan bahawa Habbatus Sauda berupaya meningkatkan kadar diantara 'helper T-cells' dan 'suppresser T-cells' sebanyak 55%. Aktiviti 'natural killer cells' juga menunjukkan peningkatan purata sebanyak 30%.

Dr. Peter Schleicher, seorang pakar immunisasi (immunologist) di Munich mendapati Habbatus Sauda berjaya menyembuhkan seramai 420 daripada 600 orang sukarelawan pesakit allergik. Kebanyakan pesakit-pesakit ini mengidap allergik terhadap 'pollen' dan habuk, jerawat dan saraf kulit, pesakit lelah dan pesakit-pesakit yang pada amnya mempunyai daya tahan yang lemah terhadap jangkitan. (Nota: Dr. Peter Schleicher telah dipilih sebagai ahli paling muda di World Academy of Scientist)

Penyelidik Amerika menulis laporan pertama di dunia mengenai kesan 'anti-tumor' yang ditunjukkan oleh Habbatus Sauda. ("Study of the Effects of Nigella Sativa on Humans")

Professor Michael Meurer- Habbatus Sauda berupaya menghentikan 'inflammations' dan masalah saraf kulit (neurodermitis) (Professor Michael Meurer, Dermatology Clinic of Munich, Germany)

Saintis-saintis di Cancer and Immuno-Biological Laboratory of Germany mengesahkan Habbatus Sauda berupaya meransang 'bone marrow' dan sel-sel immuniti, meningkatkan penghasilan 'interferon' dan mempertahankan sel-sel biasa terhadap kesan kemusnahan sel oleh virus. Habbatus Sauda juga berupaya memusnahkan sel-sel tumor dan meningkatkan bilangan antibodi yang menghasilkan "B cells".


Nabi Muhammad S.A.W. bersabda dalam Haditsnya yang dikutip dari kitab Ash Shahihain ”Gunakanlah Habbatus Sauda’ kerana di dalamnya terdapat sejenis ubat dari segala jenis macam penyakit kecuali As Sam (maut)” (HR.Bukhari, Muslim)

KHASIAT DAN MANFAAT HABBATUS SAUDA

* Antiinflamasi, mengubati radang/ bengkak 

* Antiarthritis, mengubati reumatik.

* Analgesik, mengubati sakit gigi dan sakit kepala (migrain).

* mengawal aturan hormon, mengatur haid dan meningkatkan aliran susu.

* Antiseptik, mengubati jangkitan penyakit

* Antivirus, mengubati demam dan flu.

* Dermatologi, mengubati jerawat dan ekzema

* Urinary tract, mengubati jangkitan saluran kencing dan batu ginjal.

* Sistem imunisasi dan kekebalan, meningkatkan daya tahan tubuh untuk melawan penyakit.

* Gastrointestinal tract / saluran pencernaan , mengubati motion sickenss , morning sicknes/ loya / mual  , constipation / sembelit , diarrhea/ cirit birit  dan batu hempedu.

* Sistem cirkulasi / peredaran darah , meningkatkan kesihatan jantung.

* Nematocidal, mengubati cacing pita.

* Respiratory tract, mengubati sesak nafas (asma) / radang paru paru . bronchitis , brociolitis


7 ciri-ciri dan nilai perubatan habbatus Sauda:

1. Nilai pemakanan

Habbatus Sauda kaya dengan:

~ monosaccharide glukosa, xylosa dsb.

~ polysaccharide

~ fatty acid yang tidak tepu (unsaturated essential fatty acids, EFA). EFA tidak boleh dihasilkan oleh badan kita, oleh itu sumber utamanya ialah dari pemakanan

~ amino acid yang membentuk protein

~ karotene iaitu sumber vitamin A

~ kalsium, zat besi, dsb.

2. Sistem imunisasi

Kajian yang dilakukan di Arab Saudi mendapati, habbatus Sauda berupaya meningkatkan sistem imunisasi anda (daya melawan penyakit). Oleh itu ia mungkin penting dalam pengawalan kanser, AIDS dan penyakit-penyakit berkaitan yang lain.

3. Anti-histamine

Histamine ialah bahan yang dikeluarkan oleh sel-sel mast di dalam badan yang menyebabkan kesan-kesan allergik (alahan). Habbatus Sauda mengandungi bahan yang menghalang protein kinase C, sejenis bahan yang mencetus penghasilan histamine. Oleh kerana penghidap penyakit asma selalunya mengalami masalah alahan, habbatus Sauda mungkin baik diambil secara berterusan oleh pesakit-pesakit ini.

4. Anti-tumor

Kajian in vitro mendapati habbatus Sauda berupaya menghalang pembentukan sel-sel tumor. Oleh itu, ia baik untuk digunakan untuk membantu menghalang penyakit kanser.

5. Anti-bakteria

Penyelidikan ke atas bahan ini mendapati ia mempunyai aktiviti anti-bakteria . Habbatus Sauda didapati berupaya mengawal bakteria seperti E.coli, V.cholera dan spesies Shigella. Ini bermakna habbatus Sauda baik untuk mereka yang menghidapi beberapa jenis penyakit seperti cirit-birit dan masalah-masalah perut yang lain.

6. Anti-radang (anti-inflammation)

Habbatus Sauda didapati boleh mengurangkan radang (bengkak). Oleh itu ia baik untuk pesakit asma (mengurangkan radang dalam paru-paru), eczema (alahan yang menyebabkan gatal, kulit merah dsb.) dan arthritis (bengkak sendi).

7. Menggalakkan pengeluaran susu

Kombinasi lemak dan hormon yang didapati di dalam habbatus Sauda menyebabkan pengeluaran susu ibu yang menyusukan bayi bertambah.


Di Timur Tengah, minyak dan bijian habbatus sauda ,ini telah digunakan selama ribuan tahun sebagai ubat untuk segala macam penyakit alergi, radang, gangguan menstruasi, tekanan moral, dan depresi, tetapi terutama terhadap bronkhitis, asma, dan neurodermatitis serta pencernaan yang buruk, bahkan impotensi.

DAPATKAN PRODUK BERASASKAN HABBATUS SAUDA

BARAKA HABBATUS SAUDA 

-  HABBATUS SAUDA EXTRACT OIL PATI HABBATUS SAUDA "

-  BIJI HABBATUS SAUDA / BLACK SEEDS 

MADU HABBATUS SAUDA